UWAGA! Oszustwo na „pracownika banku”. 55-letni jaworzanin stracił swoje oszczędności!
55-letni mieszkaniec Jawora został oszukany przez przestępców działających metodą "na pracownika banku”. Na telefonie wyświetlił się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudziło podejrzeń pokrzywdzonego. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę. Zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to co podaje rozmówca faktycznie polega na prawdzie.
W poniedziałek (8 września br.) do Komendy Powiatowej Policji w Jaworze zgłosił się 55-letni mieszkaniec naszego miasta, który padł ofiarą oszustwa telefonicznego.
Mężczyzna zawiadomił, że skontaktował się z nim nieznany sprawca podający się za pracownika banku. Rozmówca poinformował o rzekomej nieautoryzowanej transakcji przeprowadzonej na koncie pokrzywdzonego. W trakcie rozmowy nakłonił go do podania danych umożliwiających pełny dostęp do zarządzania rachunkiem bankowym, a także kilku kodów BLIK. W wyniku manipulacji 55-latek stracił 2 900 złotych.
Policja przypomina:
• pracownicy banków nigdy nie proszą o podanie loginów, haseł ani kodów BLIK przez telefon,
• w przypadku jakichkolwiek podejrzanych połączeń należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z infolinią swojego banku,
• nie należy instalować żadnych aplikacji ani udostępniać zdalnego dostępu do telefonu czy komputera.
Apelujemy o rozwagę i ostrożność. Nie dajmy się oszukać!
________________________________
Oficer Prasowy KPP w Jaworze
podkom. Ewa Kluczyńska